آرشیو وبلاگ

7 دلیل اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب در پاییز و زمستان

7 دلیل اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب در پاییز و زمستان

بسیاری از مردم فکر می کنند که استفاده از ضد آفتاب فقط در ماه های تابستان مهم است. اما حقیقت این است که باید در تمام طول سال از آن استفاده کنیم و فرقی ندارد که در چه فصلی قرار داشته باشیم. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اکثر مردم می کنند، این است که در پاییز و زمستان کرم ضد آفتاب را کنار می گذارند. این در حالی است که اشعه های فرابنفش در هر فصلی، اثرات مخربی از جمله سوختگی و سرطان پوست دارد. اگر فکر می کنید که استفاده از کرم ضد آفتاب فقط مختص به فصل تابستان است پیشنهاد می کنیم در این مقاله حتما با ما همراه باشید.

حتما در پاییز و زمستان هم ضد آفتاب بزنید

بخشی از روتین پوستی همه افراد در طول سال، باید کرم ضد آفتاب باشد. اشعه ماورای بنفش خورشید موجب آفتاب سوختگی، پیری زودرس، لک و چروک پوستی می شود. اشعه های UVA و UVB فقط در فصل بهار و تابستان نیست که به پوست آسیب وارد می کنند، بلکه در فصول سرد سال همچنان وجود داشته و می تواند سبب صدمات پوستی شوند. این اشعه ها در فصول سرد سال همچنان قدرت آسیب رساندن به پوست را دارند و بنابراین لازم است که در این فصل ها نیز از کرم ضد آفتاب استفاده شود.

ضرورت استفاده از ضد آفتاب در پاییز و زمستان

ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب در پاییز

مصون ماندن از پرتوهای خورشید فقط مختص تابستان نمی باشد. بر خلاف چیزی که تصور می ‌شود، ضرر نور خورشید در پاییز و زمستان کمتر از فصول گرم سال نیست. در واقع، برف 80 درصد از پرتوهای فرابنفش را بازتاب می ‌دهد. بنابراین، در زمستان، پوست شما نه فقط در معرض اشعه‌ فرابنفش خورشید قرار دارد، بلکه پرتوهای منعکس شده از سطح زمین را نیز دریافت می‌ کند. این مسئله در مورد روزهای ابری نیز صادق است، زیرا بخش اعظم اشعه های فرابنفش از لا به لای ابرها عبور کرده و به پوست شما می‌ رسند.

در زمستان به علت سرمای هوا، گرمای نور خورشید را بر روی سطح پوست خود حس نمی‌کنید. در نتیجه، متوجه سوزش ناشی از تابش این پرتوها نمی ‌شوید و فکر می‌ کنید که در برابر خورشید محافظت شده اید. در ادامه به دلایل مهم استفاده از کرم ضد آفتاب در فصول سرد اشاره می کنیم.

هوای سرد روی کاهش اشعه ماورا بنفش اثر چندانی ندارد

پرتوهای UVB که عامل آفتاب سوختگی هستند در طول ماه‌ های سرد سال شدت کمتری دارند، اما پرتوهای UVA در کل ماه‌ های سال، قدرت خود را حفظ می‌ کنند. درست است که در روزهای سرد زمستان برای محافظت از سرما، بدن خود را با لباس ‌های ضخیم می ‌پوشانید، اما صورت، گردن و دست‌ های شما معمولاً بدون محافظ هستند و سرطان پوست غالباً در همین نواحی ایجاد می ‌شود.


این مقاله را از دست ندهید: نحوه مصرف گیاه آلوئه ورا


ابرها همه اشعه های UV را مسدود نمی کنند

پنهان شدن خورشید در پشت ابر به این معنا نیست که شما از آسیب نور خورشید در امان هستید. ابرها می‌ توانند اشعه ‌های UVB را مسدود کرده و شما کمتر احساس گرما کنید اما همچنان به پوست شما آسیب وارد می ‌شود زیرا حدود 80 درصد از پرتوهای UVB به ابرها نفوذ می کنند.

پنجره ها اشعه UVA را مسدود نمی کنند

اشعه UVA که عامل سرطان پوست است، از پنجره تمامی منازل و خودروها به راحتی عبور می‌ کند. 53 درصد از سرطان‌ های پوست که معمولا در نواحی چپ دست و صورت ایجاد می ‌شود، به دلیل عبور پرتوهای UVA از پنجره خودروها می باشد.

قدرت اشعه UV در ارتفاعات بالا بیشتر می شود

قدرت اشعه UV در ارتفاعات بالا

هر 300 متر که از سطح دریا بالاتر بروید، شدت اشعه ماورا بنفش 4 تا 5 درصد افزایش می ‌یابد. در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا اشعه UV، 25 درصد شدیدتر و در ارتفاع 3000 متری، 50 درصد بیشتر است. به همین علت است که کوهنوردان همواره باید از بهترین کرم‌ های ضد آفتاب بهره ببرند تا آسیب نور خورشید به پوست خود را خنثی کنند.

آب و هوای خشک عامل خشکی بیشتر پوست است

همانطور که می دانید، در زمستان، هوای سرد پوست را خشک می ‌کند. برای جلوگیری از خشکی پوست، علاوه بر استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب، کرم ‌های ضد آفتاب با پایه‌ مواد معدنی حاوی روغن نارگیل، روغن زیتون یا آلوئه ورا می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. حتما لب ‌های خود را با بالم لب حاوی موم عسل و دست هایتان را با شی باتر چرب کنید.


این مقاله را از دست ندهید: آشنایی با خواص عسل طبیعی کوهستان


برف، مواجهه با پرتوهای فرابنفش را دو برابر می ‌کند

اگر عاشق ورزش های زمستانی هستید، می دانید که مقاومت در برابر بیرون رفتن و ماندن در خانه کار بسیار سختی است. اسنوبرد، اسکی، کوهنوردی و هر ورزش زمستانی دیگری در فصل زمستان بسیار لذت بخش است، اما باید بدانید که یخ و برف هر دو 80 درصد از اشعه UV را منعکس می کنند؛ که این به معنای آن است در هوای برفی مواجهه با پرتوهای مضر تقریبا دو برابر می شود به همین خاطر باید از کرم ضد آفتاب قوی‌تری استفاده کنید.

لایه‌ اوزون در زمستان، به نازک‌ترین حد خود می ‌رسد

همانطور که می دانید، لایه اوزون به عنوان محافظ زمین عمل کرده و اشعه های مضر UV را جذب می کند. با این حال، لایه اوزون در فصل زمستان، در نازک ترین حال خود قرار دارد که به همین علت، محافظت کمتری در برابر آفتاب دارید. در فصل زمستان پرتوهای فرابنفش کمتری وجود دارد، اما بازتاب قابل توجهی از این اشعه به راحتی می تواند باعث آفتاب سوختگی، ایجاد چین و چروک و پیری پوست شود.

کدام ضد آفتاب مناسب پاییز و زمستان است؟

خوشبختانه، در فصول سرد سال هم می‌ توانید در برابر اشعه‌ های مضر خورشید از پوست خود محافظت کنید. اولین قدم در هر فصل، انتخاب یک ضد آفتاب مناسب است. کرم ضد آفتابی شما باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

به دنبال ضدآفتاب ‌هایی با برچسبSPF  باشید

در هنگام خرید ضد آفتاب به SPF آن توجه کنید، زیرا ضد آفتاب از پوست شما در برابر دو اشعه UVA و UVB محافظت می کند.

از ضدآفتاب ‌های‌ با حداقل SPF 30 استفاده کنید

سوالی که از ما می شود این است که در طی فصول سرد سال از کدام ضد آفتاب ها استفاده کنیم؟ هر چقدر مقدار SPF بالاتر برود به ترکیبات آن کرم ضد آفتاب مقداری مواد شیمیایی مانند اکسی بنزون اضافه می شود که به همین علت طبق توصیه متخصصان پوست و مو، در پاییز و زمستان بهتر است از کرم ضدآفتاب دارای SPF 30 یا بالاتر استفاده شود. SPF 30 حداقل 97 درصد و SPF 50 در حدود 98 درصد از اشعه مضر خورشید را دفع می کند.

تمدید ضد آفتاب در پاییز و زمستان مهم است

تمدید کرم ضد آفتاب

وقتی در تابستان عرق می کنید اثر ضد آفتاب از بین می رود به همین علت است که همیشه توصیه می شود هر 2 ساعت یک بار، آن را تمدید کنید. اما در پاییز و زمستان به دلیل هوای سرد، ضدآفتاب زودتر از پوست پاک می شود. توصیه ما به شما این است که در فصول سرد سال، به همان یک بار استفاده از کرم ضدآفتاب در طول روز اکتفا نکرده و هر 2 ساعت، از این کرم استفاده کنید.


این مقاله را از دست ندهید: بهترین کرم دور چشم خارجی


معرفی بهترین ضد آفتاب برای فصل پاییز

در هر فصلی که باشید، آفتاب سوختگی اتفاق خوشایندی نیست. به علاوه در فصول سرد سال که به غیر از سرما و وزش باد، گرمای وسایل گرمایش منازل و خشکی هوا، عوارض بدی برای پوست دارند. پس، برای اینکه بتوانید از زیبایی ‌های فصل پاییز و زمستان لذت ببرید، لازم است که پوست خود را از اثرات زیان بار نور خورشید مصون نگه دارید. به همین علت استفاده از ضد آفتاب در تمام مواقعی که در خارج از منزل هستید، ضروری می باشد. با استفاده از کرم ضد آفتاب از خود در برابر آفتاب سوختگی، سرطان پوست، چین و چروک و سایر علائم پیری زودرس محافظت می کنید.

کرم ضد آفتاب فوراور

کرم ضد آفتاب فوراور

کرم ضد آفتاب فوراور محصولی از کمپانی فوراور لیوینگ آمریکا می باشد که از خواص گیاه آلوئه ورا، استفاده نموده است تا علاوه بر محافظت از پوست در برابر اشعه مضر آفتاب، به حفظ سلامت و زیبایی بیشتر آن نیز کمک نماید. در سال های اخیر، کمتر کسی پیدا می شود که از خاصیت روشن کنندگی، آبرسانی و ضد لک ژل آلوئه ورا آگاه نباشد. به کارگیری این ماده در ضد آفتاب فوراور به آن خاصیت ضد لک بخشیده است. همچنین نرمی و لطافت پوست صورت پس از گذشت مدت کوتاهی از مصرف این کرم کاملا مشهود بوده و حاکی از کیفیت بالای این محصول می باشد.

مقدار مصرف روزانه: هر 2 ساعت یک بار | کشور سازنده : آمریکا | قیمت: AED70.25

سخن پایانی

استفاده از کرم ضد آفتاب در پاییز و زمستان نیز مانند فصول گرم سال توصیه می‌ شود. اگرچه ممکن است در فصول سرد شدت تابش نور خورشید کم شود اما همچنان احتمال آسیب اشعه ماورا بنفش به پوست وجود دارد و برای جلوگیری از عوارضی همچون سرطان پوست، حتما باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد.

با در نظر گرفتن تمام موارد ذکر شده و با اتکا بر تجربه مصرف کنندگان، کرم ضد آفتاب فوراور به عنوان بهترین ضد آفتاب ویژه فصول سرد سال انتخاب شده است. این محصول با استفاده از مواد اولیه و ترکیبات صد درصد گیاهی تولید شده و موفق شده است رضایت بخش بزرگی از مصرف کنندگان را جلب نماید. قدرت تاثیرگذاری بالای آن نیز مزید بر علت شده است تا در صدر لیست بهترین کرم های ضد آفتاب در فصل پاییز و زمستان جای بگیرد.

قیمت کرم ضد آفتاب فوراور

فروشگاه فوراور کالا نماینده رسمی شرکت فوراور لیوینگ امریکا در ایران است. این مجموعه کلیه محصولات فوراور را با ضمانت اصالت کالا و قیمت های رقابتی به مشتریان خود ارائه می دهد. کارشناسان فوراور کالا به صورت شبانه روزی آماده ارائه مشاوره رایگان و پاسخگویی به سوالات مشتریان هستند. شما می توانید سوالات خود را از طریق بخش نظرات و یا راه های ارتباطی درج شده در صفحه تماس با ما مطرح کنید تا کارشناسان فوارور کالا در اسرع وقت به آن ها پاسخ دهند.

برای مشاهده قیمت و سفارش کرم ضد آفتاب فوراور اینجا کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه